Köp- och leveransvillkor

Brandéns samarbetar med återförsäljare och vi eftersträvar bästa service till våra kunder. På webbsidan visas vilka artiklar som våra återförsäljare lagerför. Återförsäljarna prissätter artiklarna oberoende och därför kan priserna variera mellan olika återförsäljare och priserna i vår webbshop.


 

Ni är välkommen att handla från vår webbshop

  • Ni måste vara över 18 år.
  • Priserna som anges kan väljas att visas inklusive eller exklusive moms. (25%)
  • Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

När du har gjort din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Brandéns. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas, så förbehåller sig Brandéns rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.


 

Betalningsalternativ

Kortbetalning.
Brandéns erbjuder en säker kortbetalning med 

  • VISA
  • MasterCard
  • DinersClub
  • American Express

Via DIBS som är en stor och beprövad aktör på marknaden för betaltjänster. DIBS system uppfyller samtliga säkerhetskrav från banker och kortorganisationer.

 

Faktura
Vid val av faktura görs en kreditupplysning, kredittiden är 10 dagar netto. När vi utlevererar er order skickas fakturan till den e-postadress ni angivit vid beställning. Leverans sker till folkbokförd adress.

                                                                                                                                   

 


Avtalskund. Enligt avtal.



Leveransvilkor

Vi behandlar och skickar ordrar från oss inom 1-3 vardagar. 
Under högsäsong kan det ta längre tid.
 

 

Leveranssätt.
Ordrar levereras med lastbil. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 
Vissa tunga eller skrymmande leveranser kräver hjälp av t ex hjullastare vid avlastning. Brandéns förbehåller sig rätten att vid dessa tillfällen debitera kunden extra kostnader som uppkommer vid avlastning och detta faktureras i efterskott. Det är viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg. Alternativ finns om du har problem att ta emot leveransen hemma.

  • Sändning kan beställas till din arbetsplats (om det är ok för din arbetgivare)

Mottagaren eller för kundens räkning ansvarig mottagare måste vara anträffbar under normal arbetstid, vardagar kl 07.00–16.00

 

Vid mottagning
Du kommer att bli aviserad av fraktbolaget innan leverans och då få närmare information och komma överens om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.

Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. 

  • Kontrollera att antalet kolli stämmer.

     
  • Anmärkning om synlig skada ska göras omedelbart vid godsets mottagande och antecknas i transporthandlingen eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av chaufför eller utlämnare.
     

​​Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs

Vid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi normalt till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. 

1: När varan lämnar oss kommer du att få en avisering via e-post att ditt gods är på väg.

2: I aviseringen får du även ett tiosiffrigt sändnings-nummer
    som du kan använda till att följa ditt gods.

3: fraktbolaget aviserar dig via telefon att godset kommer att köras ut till angiven adress.

4: Kontrollera ALLTID godset innan du skriver på fraktsedeln.
 


 

Om godset är skadat när vi lämnar ut det. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när vi haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss senast inom sju (7) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp tillbehandling. Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Tag därför snarast kontakt med oss. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss.

 

Saknas gods gör du så här. Gör anmärkning på fraktsedeln innan du kvitterar godset. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss.

 

Reklamation och returrätt. Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se och återbetalar varuvärdet -15%

Eftersom det kan uppstå transportskador och andra skador på gods som returneras vill vi att ni dokumenterar och garanterar att, Produkterna ska vara hela och rena. Dokumentera med digitalkamera före och efter emballering, bild på hur godset ser ut när ni returnerar. Använd returblankett som finns att skriva ut i kundservice.  Returfrakten betalas av er. När vi tar emot godset kontrollerar vi om det finns synliga skador på emballage, sedan går vi igenom allt gods som returneras. Eventuella skador som inte är fraktskador faktureras avsändaren.


 

LÄNKAR:   

KONSUMENTVERKET

 

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Produkter
Övrigt